Ett rent hem är viktigt för
oss alla, men det kan ibland vara svårt att få tiden att räcka
till. Fler och fler inser fördelarna med att komma hem till en ren
bostad och att kunna lägga energi och tankeverksamhet på annat viktigt. Vi tar på oss hemstädnings uppdrag i hela Stockholm.
Enligt avtal
kommer vi hem till dig varje, varannan eller var fjärde vecka för att
städa samtliga rum grundligt och effektivt. Varje hem har olika
behov och därför anpassar vi vårt arbete efter just dig. För oss är
noggrannhet, personlig kontakt och pålitlighet de guider vi följer. Vår
personal har den utbildning och kompetens som krävs för att du ska kunna känna
dig trygg i att arbetet utförs på ett yrkesmässigt sätt.
Prislista
Vad ingår i hemstädning?
Detta kan ni tillägga
Städutrustning och rengöringsmedel
Vanliga frågor och svar
Ja, det är var vi strävar efter samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi er innan vi skickar en vikarie.
En vanlig lösning är att vi kvitterar ut en extra nyckel.
Men vill du heller låsa upp själv inför varje städning är detta en lösning som
fungerar precis lika bra.
Det bestämmer du som kund.
Om ni väljer att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF’s rekommendationer för nyckelhantering sedan märkta vi enbart med ett kundnummer.
Alinix städ & service är ansvarsförsäkrade hos IF som
täcker eventuella skador på er egendom som kan uppkomma under vårt arbete.
Skadeanmälan
MÅSTE meddelas inom 24 timmar efter städningen. Vid första städtillfället ber
vi varje kund att berätta till oss om eventuella skador i hemmet samt känsliga
tavlor, möbler, gardiner eller golv så att vår personal vet hur rengöra dessa
saker. Bristande information ifrån kundens sida eller från tredje parts sida,
ansvarar vi inte för. Viktigt är att du själv flyttar tunga
möbler (ex. soffa/kylskåp, bord), om du önskar ha städat
bakom eller under. Detta på grund av att vi inte tar ansvar för att exempelvis
golven repas i samband med förflyttningen.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnader inte berättigar till RUT-avdrag.
Vi har en så kallad 100 % nöjd kund-garanti-Garantin som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.
Nej, vi har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 1 månad.
För att vi ska kunna göra den bästa städningen är det viktigt att ditt städskåp innehåller allt som behövs för en städning. Det innebär en bra dammsugare med fräscha filter, god tillgång till dammsugarpåsar, textilmunstycke (mjuk tät borste till möbler) och fog munstycke (långsmal till smala utrymmen). En annan viktig sak är att ha bra dukar och gärna en platt mopp för att underlätta städningen.
För att göra det så enkelt som möjligt för dig så tillhandahåller vi gärna ett städ kit med 3 st mikrofiberduk, 1 st spegelduk, 2st detaljborste och 2 st fläcksuddare.
Priset för kittet är 59: - i månaden.
Trasorna tvättas efter städning i 40 eller 60 grader utan sköljmedel. Vi uppskattar att redskapen är rena och att mikrofiberduk tvättas mellan städtillfällena
Hela personalen är försäkrad hos IF mot skador som uppstår under arbetstid.
Skulle olyckan vara framme har vi dessutom en sak- och
ansvarsförsäkring.
Vid hårt smutsat bostad kommer Vi inte att utföra städningen för det priset som förutsätter en normal smutsig bostad. I detta fall kommer det att tillkomma en extra debitering. Om kunden ej godkänner prisökningen kommer Vi att jobba endast för den summa som är bokad.
Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Ja. vi har kollektivavtal med Almega.
Vi värnar om både vår miljö och våra medarbetares hälsa.
Därför använder vi oss endast av miljövänliga medel i våra uppdrag.
Vi gör också vårt yttersta för att använda så lite kemikalier som möjligt.
Vi skickar vanligtvis fakturan till den e-post ni angivit när ni blev kund hos oss. Betalning skall ske 20 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag. Du kan även välja att betala via autogiro. Autogiro medgivande((klicka här för att ladda ner blankett)