Hemstädning i Stockholm

  Ett rent hem är viktigt för oss alla, men det kan ibland vara svårt att få tiden att räcka till. Fler och fler inser fördelarna med att komma hem till en ren bostad och att kunna lägga energi och tankeverksamhet på annat viktigt. Vi tar på oss hemstädnings uppdrag i hela Stockholm.  

  Enligt avtal kommer vi hem till dig varje, varannan eller var fjärde vecka för att städa samtliga rum grundligt och effektivt. Varje hem har olika behov och därför anpassar vi vårt arbete efter just dig. För oss är noggrannhet, personlig kontakt och pålitlighet de guider vi följer. Vår personal har den utbildning och kompetens som krävs för att du ska kunna känna dig trygg i att arbetet utförs på ett yrkesmässigt sätt.       

Vi tar hand om städningen!

Vad ingår i hemstädning?

Vi tar hand om städningen och lite till!

Detta kan ni tillägga

Bra att ha hemma

Städutrustning och rengöringsmedel

Priser

Vanliga frågor och svar


Är det samma städerska varje gång?


Ja, det är var vi strävar efter samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi er innan vi skickar en vikarie. 


Hur gör man med nycklar?

En vanlig lösning är att vi kvitterar ut en extra nyckel. Men vill du heller låsa upp själv inför varje städning är detta en lösning som fungerar precis lika bra.

Det bestämmer du som kund.

Om ni väljer att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF’s rekommendationer för nyckelhantering sedan märkta vi enbart med ett kundnummer.

 

Vad händer om något går sönder? 

Alinix städ & service är ansvarsförsäkrade hos IF som täcker eventuella skador på er egendom som kan uppkomma under vårt arbete.

Skadeanmälan MÅSTE meddelas inom 24 timmar efter städningen. Vid första städtillfället ber vi varje kund att berätta till oss om eventuella skador i hemmet samt känsliga tavlor, möbler, gardiner eller golv så att vår personal vet hur rengöra dessa saker. Bristande information ifrån kundens sida eller från tredje parts sida, ansvarar vi inte för. Viktigt är att du själv flyttar tunga möbler (ex. soffa/kylskåp, bord), om du önskar ha städat bakom eller under. Detta på grund av att vi inte tar ansvar för att exempelvis golven repas i samband med förflyttningen.

 

Vad har ni för avbokningsregel? 

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnader inte berättigar till RUT-avdrag.

 

Vad händer om jag inte blir nöjd med städningen? 

Vi har en så kallad 100 % nöjd kund-garanti-Garantin som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

 

Har ni någon bindningstid? 

Nej, vi har ingen bindningstid men en uppsägningstid på 1 månad.

 

Vem står för städutrustningen? 

För att vi ska kunna göra den bästa städningen är det viktigt att ditt städskåp innehåller allt som behövs för en städning. Det innebär en bra dammsugare med fräscha filter, god tillgång till dammsugarpåsar, textilmunstycke (mjuk tät borste till möbler) och fog munstycke (långsmal till smala utrymmen). En annan viktig sak är att ha bra dukar och gärna en platt mopp för att underlätta städningen.

För att göra det så enkelt som möjligt för dig så tillhandahåller vi gärna ett städ kit med 3 st mikrofiberduk, 1 st spegelduk, 2st detaljborste och 2 st fläcksuddare.

 Priset för kittet är 59: - i månaden.

Trasorna tvättas efter städning i 40 eller 60 grader utan sköljmedel. Vi uppskattar att redskapen är rena och att mikrofiberduk tvättas mellan städtillfällena

 

Är personalen försäkrad? 

Hela personalen är försäkrad hos IF mot skador som uppstår under arbetstid.

Skulle olyckan vara framme har vi dessutom en sak- och ansvarsförsäkring.


Vad händer om min bostad är hårt smutsat?

Vid hårt smutsat bostad kommer Vi inte att utföra städningen för det priset som förutsätter en normal smutsig bostad. I detta fall kommer det att tillkomma en extra debitering. Om kunden ej godkänner prisökningen kommer Vi att jobba endast för den summa som är bokad.


Vad måste jag tänka inför hemstädning? 

Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.


Har ni kollektivavtal?

Ja. vi har kollektivavtal med Almega.


Använder ni miljövänliga produkter?

Vi värnar om både vår miljö och våra medarbetares hälsa. Därför använder vi oss endast av miljövänliga medel i våra uppdrag.

Vi gör också vårt yttersta för att använda så lite kemikalier som möjligt.


Hur betalar jag?

Vi skickar vanligtvis fakturan till den e-post ni angivit när ni blev kund hos oss. Betalning skall ske 20 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag. Du kan även välja att betala via autogiro. Autogiro medgivande((klicka här för att ladda ner blankett)